maanantai 17. maaliskuuta 2014

Toinen kuukausivuodatus

Tämä tulee niin jälkijunassa että ihan hävettää... -_-'' Mutta pakko kuitenkin katsoa taaksepäin ja miettiä, mitä toisena kuukautena oikein tapahtui tämän projektin suhteen. Paino oli tippunut helmikuun loppuun mennessä 5,7kg, ja helmikuun aikana paino putosi vain 2kg. Helmikuuhun mahtui yksi +/-0kg viikkotulos.

Toisaalta helmikuussa pääsin alle 80kg lukemiin, mikä oli todella hienoa! Siitä pari viikkoa eteenpäin rikkoutui myös -5kg raja. Näistä syistä palkitsin itseni mm. kampaajakäynnillä, uusilla vaatteilla, uusilla salikengillä, sykemittarilla, koruilla,... Aika hyvät palkinnot :D

Nyt olen huomannut, että vaatteet alkavat olla (etenkin paidat) turhan löysiä ja monikaan vaate ei näytä enää kovin istuvalta mun päällä. Ja se onkin aika ristiriitaista. Toisaalta harmittaa, kun moni mun lempivaate on muuttunut liian löysäksi, mutta toisaalta olen ihan täpinöissäni siitä, että olen pienentynyt! Sitähän mä tässä kokoajan tavoittelenkin! Olis aika huolestuttavaa, jos vaatteet pysyisivät ikuisesti sopivina, mutta paino vain putoaisi :D Vaatekaupoilla käydessäni olen jo tässä vaiheessa vähän ihmeissäni, että minkälaista vaatetta oikein haluaisin ostaa. Vatsani ei ole enää läheskään niin iso kuin ennen, joten voin hyvin ostaa enemmän istuvia vaatteita. Tuntuu kyllä siltä, etten viitsi pahemmin ostella enää uusia vaatteita, koska kohta ne ovat kuitenkin liian isoja. Ennen uusien vaatteiden ostelua yritän kaluta vaatekaappeja ja alkaa käyttää niitä vaatteita, jotka aiemmin olivat jääneet pieneksi ;)
Vähän alkaa mietityttää, että mitä hittoa mä sitten teen mun vanhoille vaatteille, kun ne jossain vaiheessa ovat aivan liian isoja.. On mulla käynyt sekin mielessä, että lähden anoppilaan ompelukoneen äärelle ja yritän kaventaa vaatteita, mutta mitäköhän siitäkin sitten tulisi :'D Tällä hetkellä mm. mun salipaidat alkavat olla todella löysiä, eikä hirveästi huvita niitä enää käyttää. Tänään löysin yhden Reebokin t-paidan, jonka ostin ehkä vuosi sitten. Silloin harmikseni huomasin, että paita olikin vähän turhan tiukka, mutta eipä olekaan enää! Eli mulla on edes yksi sopivan kokoinen salipaita, jee.. :D 


Helmikuussa aloitin kuntosalilla käymisen, mikä tietysti oli mulle hieno edistysaskel. Nyt kun miettii, niin en todellakaan haluaisi laihduttaa ilman kuntoilua. Se vain kuuluu siihen.

Ruokavalioon lisäsin helmikuun aikana muutamat superfoodit, kuten spirulinan. En kyllä mitään vaikutuksia huomannut, muuta kuin että kaikki pirtelöt muuttuivat kammottavan värisiksi :D Veden kittaaminen alkoi myös helmikuussa. Olin kokenut tästä huonoa omatuntoa koska todellakin tiesin, että vettä pitäisi juoda se 2l päivässä vähintään. Nykyään vedenjuonti onkin aika kohillaan :)


Aika hauskaa itseasiassa miettiä tätä meininkiä taaksepäin, tuntuu että olen mennyt hirveesti eteenpäin kahden kuukauden aikana. Olen saanut lisättyä liikunnan määrää ja ruokavalioni on mennyt selvästi parempaan suuntaan. Tosin en jaksa nykyään enää niitä tänne blogiin lisäillä, mitä tein vielä tammikuussa ahkerasti. Kaloreita lasken edelleen, jokaisen suupalan. Ruokien punnitseminen ei haittaa vieläkään, eli sitäkin aijon jatkaa ahkerasti vaikka se vähän työlästä onkin.


Helmikuussa paino ei pudonnut huimia määriä, mutta aloin näkemään itseni vähän hoikemmaksi. Voisin melkein sanoa, että se tunne on paljon parempi kuin se, että paino olisi pudonnut paljon mutta kokisin itseni edelleen isoksi. Ja iso olen toki vieläkin, mutten enää läheskään niin iso kuin kaksi kuukautta sitten ;)

2 kommenttia:

  1. Aaltoja! Hienoa Carol! :) Nuo muutosten (tavat, kroppa, syöminen, liikunta jne) huomaamiset on kyllä aina niin huippuja ja palkitsevia! :) Ja kyllä, se että huomaa kroppansa ja vaatekoon pienentyneen keikkuu kyllä siellä kärkipäässä! :) Kyllä sitä lyhyessäkin ajassa saa aikaiseksi vaikka minkämoisia muutoksia kun vain tahtoo ja pistää päänsä kunnolla asiaan :) Hih, itellä on jopa jo vähän ikävä sitä painonpudotusfiilistä kun kiloja karis vauhdilla ysi- ja kasiluvuilla, seiskaluvuilla pomppiminen on paljon hitaampaa ja mälsempää :D Mutta onneksi voi ostella uusia kivoja vaatteita ja huomata samalla kiristymistä kun vaatekoot pienenee vaikka vaaka junnaiskin :) Kiristymisetkin kun usein huomaa vasta jälkeenpäin :) Sulla on kyllä hyvä putki päällä, ei muuta ku täysillä eteenpäin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Joo olen kyllä samaa mieltä, että kropassa tulleet muutokset ovat kaikista parhaita, vaikka pudotettujen kilojenkin määrä palkitsee. Toivon että tää seiskalukemissa pyöriminen ei kestäisi kauan, vielä 8kg jäljellä! :D Ja jos tahti hidastuu, niin aina voi olla kuitenkin tyytyväinen siihen, mitä on jo saanut aikaiseksi :)

      Poista