torstai 17. huhtikuuta 2014

Missä mennään

Tää mun elämäntapamuutos alkaa muuttua pikku hiljaa elämäntapamuutos-radaksi. Alku on aina tosi noheva ja toimiva, mutta kierroksen loppuun mennessä tahti hidastuu ja suorastaan pysähtyy, kunnes alkaa taas uudella temmolla alusta. En edes viitsi aloittaa "anteeksi kun en ole päivitellyt blogia", ajatuksia kyllä on lennellyt ja tapahtumia riittänyt mutten ole saanut niitä tänne asti tuotetuksi.

Tällä hetkellä tilanne on siis se, että olen nyt parin päivän aikana suunnitellut etukäteen jo ENNEN edes aamupalaa, mitä tulen päivän aikana syömään. Tuntuu nimittäin ainoalta keinolta varmistaa se, että syön päivän aikana riittävän usein sekä terveellisesti. Kun ruuat on mietitty ja merkattu jo etukäteen, ei niistä vaan voi, eikä teekkään mieli lipsua. Ruokailurytmiin olen myös luonnollisesti kiinnittänyt taas enemmän huomiota ja ruokailuväli on ollut max. 3h. Eli tällä menetelmällä mennään nyt jokunen aika, jotta tahti alkaa rullaamaan :)

Tiistaina olin vapaalla ja pääsin kokeilemaan uutta valmista saliohjelmaani. Olin kyllä vähän järkyttynyt, kun ohjelma sisälsi yht. 13 eri liikettä + pidot, mutta treeni on yksijakoinen ja yhdellä salikäynnillä tulee treenattua todellakin koko kroppa. Aikaa mulla meni ekalla kerralla 1h49min, mikä on mun mittapuulla aika pitkä aika kun tuon ajan lisäksi vielä ajan salille ja takaisin + suihkut jne.. Ohjelmaan olen muutoin tosi tyytyväinen, mikään liike/laite ei varsinaisesti ole v-mäinen ja varmasti alan suoriutua ohjelman tekemisestä vähän nopeammin jossain vaiheessa.
Salitreenin lisäksi olen jaksanut jopa venytellä ja tulipahan pyöräytettyä oikein tunnin lenkki, mistä oikeesti nautin kun oli niin hemmetin ihana sää!



Punnitusta odotan kyllä pelko perseessä. Mua ihan v*tuttaa jo valmiiksi, jos sieltä tulee taas plussaa, koska olen nyt selkeesti tsempannut viimeisen parin päivän aikana (ainakin tuntuu siltä). Okei, viime vkl meni vähän viihteen puolelle mutta en tod jaksa sitä surra, ilta oli tosi hauska ja vietin aikaa hyvän ystäväni kanssa fiilistellen. Eikä ilta jäänyt ihan pariin olueeseen, toki sen kotiinpaluupizzan olisi voinut jättää tilaamatta (tai edes syömättä) mutta meni jo :D

Toivon todellakin, että tää suunnitelmallisuus alkaisi jossain vaiheessa näkyä jossain. Haluan ottaa lenkkeilyn lisäksi tota salitreeniä, olis tosi  hyvä lisä tähän mun nykytilanteeseen. Kuukauden päästä pitäis olla nenä kohti Rodosta ja sitä ennen olisi aika kiva olla pari kiloa kevyempi. Onneksi tää tavoite ei "yhtään" ahdista mua :D


2 kommenttia:

  1. Etukäteen syömisten miettiminen on mullekin tärkeää. Olen myös huomannut sen, että siihen ruokailuun panostaminen myös on mulle tärkeää.

    Tänään esim. otin salaattia, jossa oli paljon mun mielestän herkullisia elementtejä eikä se ollut liian kevytkään. Varasin aikaa sille, että tein sen salaatin ajatuksella. Jos se salaatti ei ole hyvä, en syö sitä välttämättä edes loppuun ja haaveilen ihan muusta sapuskasta. Silloin tulee myös väärän syömisiä.

    Mukavaa pääsiäistä sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin kyllä ruuan pitää maistua hyvältä, ei sitä muuten jaksa pitkään pysyä "oikeissa" ruuissa. Sinne myös pääsiäiset! :)

      Poista