maanantai 4. elokuuta 2014

2. Viikko yhteenveto kootuista selityksistä

Blogin nimestä poiketen luvassa on kootut selitykset tämän päivän punnitukseen liittyen. Tai siis ei ne mitään selityksiä ole, vaan hyviä perusteluita (!!Siinä eka selitys!!)


Syyttäisinkö helteitä vai lauantaina? Ehkä syytän molempia.. Eli vaaka näytti tänään 76,9kg, kun viikko sitten lukema taisi olla 75,8kg. Takana siis todella hyvä treeniviikko (kuusi treeniä ma-la) ja syömiset olivat viikolla ihan hyviä, kalorit pyörivät keskimäärin 1800kcal kieppeillä. Lauantaina tosin ruokailut olivat ihan järkyttävät, käytiin sinä päivänä kaksi kertaa ravintolassa syömässä, join sangriaa sekä olutta :D Yritin kovasti paikkailla lauantain törpöttelyä sunnuntaina, kun pesin meidän koko talon ikkunat sekä pesin matot. Uurastamiseen meni melkein 8h ja aika vähällä ruualla selvisin. Illalla käytiin vielä koiran kanssa lenkillä joten olin siinä toivossa, että olisin saanut edellisen päivän nesteet irrotettua.

Tosin, mulla on edelleen menkat, loppuvaiheessa mutta kuitenkin. Jokin tuossa painossa ei vaan nyt täsmää, huomenna mittaan kyllä painon uudestaan ja katson mitä se silloin näyttää.

Viikon treeneistä sen verran, että kunto on selkeästi kehittymässä parempaan. Lauantaina treenistä sain pohkeisiin aivan helvetinmoisen jumin päälle, ihan kipeää tekee kävelykin :D

Voiko kova treeni aiheittaa sen, että paino nousee? Apua tää menee jo niin överiksi, mutta jostain olen kyllä saanut sen käsityksen ja oma kokemuskin on osoittanut, että salipäivän jälkeen paino on suurempi kun edeltävänä päivänä. Ja siis voiko nää helteet aiheuttaa sitä, että paino on noussut??


Oon vissiin todella epätoivoinen, mutta olisin todella kovasti nähnyt tänään jopa  74kg lukemia, enkä todellakaan mitään 76,9kg!!

8 kommenttia:

  1. Mulla on aina sama juttu, että treenin jälkeen paino nousee! Lihas kerää treenatessa sitä nestettä :) no worries! Tottakai lauantain syöpöttelyilläkin voi olla osansa asiaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos lohduttavista sanoista :D ja jep, voi niillä lauantain touhuilla tosiaan olla osuutta asiaan.. x)

      Poista
  2. Mulla helteet nostaa painoa ihan selvästi. Eli älä huoli, sulla on paljon mahdollisia syitä miks paino on korkeampi kuin odotit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa kun täällä on noin fiksua porukkaa kommentoimassa, saan vahvistusta näille mun ajatuksille eli kiitos kiitos :)

      Poista
  3. Paino nousee aluksi, mutta lähtee sitten laskuun, usko pois. Lihasmassa kasvaa ja painoa kertyy. Samaan aikaan vastaavasti kuitenkin rasvan määrä väheni hiljalleen. Ystäväni aloitti kuntosaliharjoittelun lentopallo-uran jälkeen ja paino nousi aluksi aika huimasti. Kyllä se siitä asettuu! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeejee no kiva kuulla että muutkin on kokenut vastaavaa. Pitää oppia olla piittaamatta tosta vaa'an lukemasta liikaa ja keskittyä treeniin ja parempaan ruokavalioon :)

      Poista
  4. Mulla on kolme asiaa, jotka pistävät mulla vaakalle aina suuremmat lukemat: helle/sauna, urheilu ja hormonisysteemit. Nyt kun on kohtu poistettu, en tiedä mikä on kierto (tuskin ihan mummoutunut vielä olen), mutta ihan käsittämättömiä turvotuksia paukkaa säännöllisesti. Saunassakäynti tuo seuraavaksi aamuksi 2 kiloa painoa aina lisää. Nämä helteet myös samalla tavoin vaikuttavat.

    Liikunta tekee mulle myös saman. Moni sanoo, että pitää vaan sitkeesti harrastaa liikuntaa, niin kyllä se kroppa alkaa sitten toimia. Mulla on ollut esim. puolen vuoden liikuntajaksoja, joiden aikana en lisää syömistä (laskettu kaloreita) eikä paino suostu millään laskemaan. Siksi mä olen tässä vaiheessa valinnut vain syömällä laihduttamisen. Hirveästi tekisi mieli liikkua. Oli jo laittanut itselleni rajan 85 kiloa ja sitten uskallan alkaa liikkua ahkerasti. Nyt lukemat karkasi kesän aikana. Ottaa aivoon.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kyllä toivon, että vielä jossain vaiheessa laihtuminen alkaa kun vaan sitkeesti jatkan liikkumista ja syön riittävästi mutten liikaa. Oon huomannut että toi liikunta tekee niin hyvää etten halua sitä lopettaa, koitan nyt antaa aikaa kropalle ja jos se paino lähtisi sieltä pikku hiljaa putoamaan (viimeistään kun helteet loppuu) :D

      Kyllä se paino tosin putoaa ilman liikuntaakin, eli tsemppiä sulle siihen! :)

      Poista