sunnuntai 20. heinäkuuta 2014

Nyt alkaa treeni!

Olen nyt noin viikon ajan suunnitellut ja pyöritellyt tätä asiaa päässäni. Koen vahvasti, että kaipaan elämääni jotain uusia tuulia ja projektin, johon voin sitoutua ja keskittää ajatukseni. Jotain, millä on selkeä alku ja loppu ja jokin päämäärä. Olen listaillut plussia ja miinuksia paperille ja miettinyt, onko minun mahdollista sitoutua tähän. Itseasiassa tein lopullisen päätöksen tästä reilu puoli tuntia sitten. Helppoa tästä ei todellakaan tule, mutta jos tämä blogi ja täältä saama tuki auttaisi minua pysymään tässä kiinni ja toki myös mieheltä saama tuki ja tsemppi auttaisi.

Eli aloitan huomenna 90 päivää kestävän Tapoutin, joka sisältää n. kuutena päivänä viikossa n. 45-55 min. kestävän treenin. Treeni tehdään kotona telkkarin ääressä huhkien. Välineitä ovat mm. vastuskuminauhat ja jumppapatja. Treeni on todella rankkaa ja sykettä nostettavaa ja liikkeiden idea on siinä, että oman kehon paino on vastuksena.

Tulen tarvitsemaan tähän hommaan tukea, ja olenkin aika onnekas koska mieheni aloittaa tämän myös huomenna. Tällä kertaa tämä treeni ei jää kolmen viikon mittaiseksi vaan homma viedään loppuun. Haluan saada KERRANKIN kokemuksen siitä, että pystyn kovasti halutessani viemään tällaisen asian loppuun enkä heitä hanskoja tiskiin heti, kun alkaa vähän tympimään. Koen todella tarvitsevani sellaista onnistumista. En tosin koe, että olisin aina epäonnistunut kaikessa, mutta mitä liikuntaan tai laihduttamiseen tulee, ei super suuria onnistumisia ole kovin monia.

Tämä on minulle tosi iso juttu, ja pelkään kuollakseni että tämä ei tule menemään kovin täydellisesti. Mutta kun tätä nyt täällä kovaan ääneen julistan niin voi se vähän enemmän mua potkia eteenpäin. Kaikkihan on kuitenkin aina lopulta itsestä kiinni.

3 kommenttia:

  1. Tsemppiä sulle tähän haasteeseen!

    Mä luulen, että meidän jokaisen on vaan itse löydyttävä se oikea tapa pitää paino hallinassa. Mulle ei esim. käy kaloreiden lasku sitten millään. Eikä rankka liikunta. Toisaalta kaipaisin kyllä sitä liikunnan hurmaa ja hyvää oloa. Mutta mun painonhallinta häiriintyy kovasti liikunnasta ja polvikin alkaa vihoitella. Hidas kunnon nostattaminen on mulle varmasti parasta, ettei aineenvaihdunta hermostu enkä riko itseäni. Sitten kun vaan olisi kärsivällinen itselleen. Mulla oli tavoite päästä 85 kiloon ja aloittaa sitten liikunta suuremmin. No, lomalla tämä paino karkasi...

    Mutta mitäpä minä tässä omistani höpötän. Seuraan miten tuo sun systeemi toimii. Kirjoittele siitä lisää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta, ettei jokaiselle sovi yksi ja ainut tapa toimia rempata elämäntapoja. Onneksi mahdollisuuksia on monia ja toki kaikkea voi kokeilla jos jostain sattuu innostumaan :) Ja onneksi myös tavoitteet voi aina asettaa uudestaan eikä lakata yrittämistä vielä, vaikka kerran ei mennytkään ihan putkeen.

      Poista
  2. Hiiskatti, mun viesti katosi jonnekin...

    Tsemppiä sulle. Kerro lisää tuosta systeemistäsi.

    VastaaPoista